Zorg van de ApothekerKlachten over uw apotheek?

Klachten over uw apotheek?

Zorg van de ApothekerKlachten over uw apotheek?

Klachten over uw apotheek?

Klachten over uw apotheek?

Klachten over de rekening?Wat kunt u doen met uw klacht?

Als u naar de apotheek gaat, wilt u graag goede zorg ontvangen. Gelukkig zijn de meeste mensen tevreden over hun apotheek. Bent u over bepaalde zaken minder tevreden? Daar kunt u iets mee doen. De apotheker en de apothekersorganisatie KNMP helpen u graag bij het oplossen van uw probleem.

  • Gaat uw klacht over de rekening of over de kosten van de apotheekzorg? Dan hoort uw vraag thuis bij uw zorgverzekeraar. U vindt de contactgegevens op uw rekening of op uw polisblad. 

    Heeft u vragen over uw medicijnen? Die kunt u stellen aan uw apotheker of de apothekersassistente.

    • Heeft u een klacht over uw apotheek? Dan kunt u uw klacht bespreken met de apotheker. Wanneer de apotheker niet weet dat u ontevreden bent, dan kan die er ook niets aan doen om dit voor u op te lossen. Het is daarom een goede eerste stap om uw klacht met de apotheker te bespreken.

      Komt u er niet uit met de apotheker? 
      Dan kunt u uw klacht bespreken met de klachtenbemiddelaar van het Bemiddelingsbureau Apotheken. Deze is onafhankelijk en kiest geen partij. De klachtenbemiddelaar kan voor u bemiddelen. Alles wat u met de klachtenbemiddelaar bespreekt, is vertrouwelijk.

      Contactgegevens klachtenbemiddelaar:
      Heeft u een klacht? Mail deze dan naar apotheek@quasir.nl.
      U krijgt een ontvangstbevestiging en de klacht wordt telefonisch afgehandeld. 
      (Telefoonnummer: 06 22 92 16 49)

      Let op: de klachtenbemiddelaar behandelt vanaf 2025 alleen nog klachten die in het Nederlands zijn gesteld. Als je een andere taal spreekt, kan de bemiddelaar de kwaliteit van de hulp niet verzekeren. Daarom is besloten om vanaf 1 januari 2025 alleen nog klachten in het Nederlands te behandelen. Deze maatregel geldt ook bij andere medische tuchtcolleges.

      Lukt het niet om uw klacht op te lossen met de hulp van de klachtenbemiddelaar? 
      Dan kunt u, met een schriftelijke eindreactie van de apotheker, de klacht als geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Openbare Apotheken (SKGE). Dit is een juridische procedure. De geschillencommissie onderzoekt of uw klacht gegrond is. De geschillencommissie geeft een duidelijk, onafhankelijk en onpartijdig oordeel. Dit oordeel is juridisch bindend.

      Kosten

      • Bemiddeling door de klachtenbemiddelaar kost niets. 
      • Gaat u naar de Geschillencommissie Openbare Apotheken (SKGE)? Daar zijn wel kosten aan verbonden. U vindt de tarieven op www.skge.nl.

      Contactgegevens SKGE

      Postbus 8018
      5601 KA Eindhoven
      Telefoon: 088 02 29 100
      E-mail: info@skge.nl
      www.skge.nl

      • Laatst bijgewerkt op 22-10-2024

        Disclaimer

        description

        Vind een apotheek

        Wilt u meer weten, of heeft u een vraag over uw eigen situatie? Dan raden wij u aan naar uw eigen apotheek te gaan. Uw eigen apotheker is op de hoogte van uw persoonlijke omstandigheden en kan u uitgebreid begeleiden bij uw medicijngebruik. Bent u niet in de buurt van uw eigen apotheek, dan kunt u hier ook andere apotheken vinden.
        Vind een apotheek blob

        Vraag het de webapotheker

        Vraag het de webapotheker

        Vraag het de webapotheker

        Het beste advies krijgt u bij uw eigen apotheek. Daar ontvangt u de zorg en begeleiding die is afgestemd op uw persoonlijke situatie. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan kunt u een vraag stellen aan de webapotheker. Een team van apothekers beantwoordt uw vraag in principe binnen enkele werkdagen.
        Informatie wordt bijgewerkt: